Clase
Fiecare jucător poate alege dintr-un numǎr de clase, nouǎ mai exact, în funcţie de fiecare rasǎ. Clasele sunt urmǎtoarele: Druid, Hunter (Vânător), Mage (Mag), Paladin, Priest (Preot), Rogue (Pungaş), Shaman (Şaman), Warlock şi Warrior (Războinic). Acum, odată cu Wrath of the Lich King, va apărea prima clasă eroică : Death Knight (Cavalerul Morţii).
Fiecare clasă este unică prin vrăjile şi abilităţile sale specifice. Pentru o clasificare a claselor de obicei se respectă principiul 'gearului': armură blindaj (plate armour), zale (mail armour), piele (leather armour), tesătură (cloth armour).De altfel, fiecare clasa poate fii considerata "cea mai buna" , dar asta depinde de fiecare jucator si de abilitatile fiecaruia de a controla o clasa.In concluzie ,nu exista "cea mai buna clasa", ci exista "clasa care mi se potriveste mie ca jucator cel mai bine, si o pot controla cel mai bine".
1. Războinic (Warrior) - clasa cea mai potrivită pentru a ţine piept monştrilor (a tanka) în raiduri. Este bazată în special pe atributele de putere şi durabilitate (strenght and stamina). Are o variată gamă de abilităţi distribuite pe 3 stări dobândite: starea echilibrată (battle stance), starea defensivă (defensive stance) şi starea violentă (berserk stance). Ultimele două sunt însusite prin misiuni (questuri) specifice clasei lor şi sunt indispensabile pentru a folosi abilităţile adresate lor. Spre deosebire de majoritatea claselor din WoW, care se bazează pe Mana (energie necesară folosirii vrăjilor), războinicii se bazează exclusiv pe rage (furie), energie dobândită de fiecare dată când lovesc un adversar, însă care nu este constantă, ci care scade cu timpul de la 100 pana la 0. Sunt desăvârşiţi mânuitori de arme şi pot purta mai toate tipurile de arme din joc. Au foarte mare putere şi dexteritate în a le folosi şi pot să îşi distribuie talente din arborele talentelor fie pe luptă cu arme ce necesită 2 mâini (talent de Arms) sau pentru mânuirea a 2 arme în fiecare mână (talent de Fury). Însă cel mai mult sunt căutaţi războinici specializaţi pe a tanka. Aceştia sunt coloana vertebrala a unui raid şi este cel mai important element, căci trebuie să existe şi cineva care 'să ia toate buşiturile'.
2. Paladin - numele lor derivă de la vechiul ordin al cavalerilor franci din Evul Mediu de pe teritoriul vechii Franţe, luptători pentru creştinism împotriva hoardelor Saracene. Sunt una dintre cele mai elaborate şi diverse clase din joc, fiind capabile să tankeze, să regenereze viaţă sieşi sau altor jucători sau să omoare monştrii şi adversari prin diferite vrăji şi abilităţi care necesită mana. Sunt adepţi ai puterii luminii şi înainte de 'World of Warcraft: The Burning Crusade' numai jucătorii din alianţă puteau să fie paladini, datorită înclinaţiei raselor din alianţă către dreptate. Paladinii au o largă gamă de vrăji specifice lor, ca embleme (seals) vrăji menite să crească performanţele în luptă ale paladinului sau binecuvântări (blessings) pentru a spori unele atribute ale paladinului şi a celor din grupul său. Sunt căutaţi în raiduri nu pentru un motiv anume, ci pentru faptul că pot să îşi folosească vrăjile în avantajul co-echipierilor (buff-uri); fiind o clasă hibridă sunt deseori văzuţi ca 'buff-uitori'sau Healeri
3. Vânător (Hunter) - este o clasă complexă care necesită dexteritate şi coordonare pentru a putea fi jucată. Este unica clasă din joc care se bazează aproape exclusiv pe atacuri cu arme de distanţă (arcuri, arbalete şi puşti). Sunt principalii 'depistatori' ai jocului prin faptul că pot să urmărească prezenţa diferitelor genuri de monştrii în spaţiul înconjurător. Au fost înzestraţi cu o profundă cunoaştere a naturii şi utilizează în joc nu numai săgeţi şi capcane, ci şi un animal de vânătoare care poate fi îmblânzit; acesta poate să fie lup sau mai exotic un crocodil sau rinocer. Are anumite abilităţi pe care le împrumută din sălbăticie precum a se preface mort (Feign Death).
4. Şaman (Shaman) - denumită după conducătorii spirituali ai ameri-indienilor, sunt o clasă specializată pe mânuirea tunetelor şi fulgerelor. Înainte de 'World of Warcraft: The Burning Crusade' numai hoarda putea să aibă jucători şamani. Această clasă este în comuniune cu elementele naturii şi se foloseşte de acestea pe care le convocă pentru a îi ajuta în luptă. Şamanul este singura clasă care se foloseşte de toteme ajutătoare pe care le plasează pe lângă ei pentru a îi apăra sau să le îmbunătăţească puterea. Fiecare şaman poate să convoce cel mult 4 toteme, unul pentru fiecare element al naturii: pământ, foc, apă şi aer. Asemenea vânătorilor, războinicilor şi pungaşilor, prin distribuirea de puncte de talente în arborele talentelor, şamanii pot să mânuiască câte o armă în fiecare mână şi să folosească vrăji augmentative care îmbunătăţesc performanţa acestora. Însă prin natura lor, şamanii sunt vrăjitori şi mai puţin luptători corp la corp.
5. Pungaşul (Rogue) - sunt cea mai vicleană clasă din joc. Sunt cunoscuţi ca excelenţi luptători cu diferite trucuri murdare şi excelenţi pentru ambuscade(Ambush) şi a lua inamicii prin surprindere. Sunt clasa celor care vor mereu să câştige, şi într-adevăr pungaşii bine echipaţi cu greu pot fi învinşi în luptă corp la corp. Sunt specializaţi în mânuirea pumnalelor (daggers) şi în incapacitarea adversarului; au abilităţi care pot să ţină inamicul complet incapabil să riposteze pentru o lungă perioadă de timp (sap). Principiul de bază al pungaşilor îl reprezintă cele 5 puncte combo, care însumate şi folosite pot să aibă un tot mai sporit impact asupra adversarului. Pentru a alimenta aceasta însă pungaşii nu au mana, cu o continuu umplută sursă de energie necesară abilităţilor sale devastatoare. Sunt consideraţi cea mai josnică clasă din joc, de multe ori fiind comparaţi cu warlocii în folosirea trucurilor murdare. Însă aceasta nu înseamnă că trebuie priviţi cu neîncredere, căci au o varietate de abilităţi precum ascunderea (stealth) care îi face indispensabili în raiduri pentru selecţionarea si paralizarea monştrilor si a jucatorilor ce trebuie învinşi întâi (sap) sau pentru deschiderea uşilor închise prin deschiderea lacătelor (lockpicking).
Abilitatea denumita " Sap " se poate realiza doar in Stealth si paralizeaza inamicul pentru 1 minut (sau mai mult, depinde de glyph-ul utilizat) Este de mare ajutor in Raiduri si Battle Ground-uri (BG). Dupa "Sap", playerul poate face o ambuscada inamicului (Ambush) ce poate dezvolta de la 1.000 la 8.000 daune, in functie de Itemele purtate de caracter.
Nu este recomandat sa se dea "Sap" Magicienilor axati pe Frost deoarece acestia au un scut ce permite dizolvarea spell-ului dat de Rogue si "demascarea" lui din Stealth.
6. Druid - denumită după înalţii preoţi celtici din Evul Mediu din ţările scandinave timpurii adepte ale cultului lui Thor, această clasă este foarte diversă şi adeseori greu de jucat, ceea ce îi adaugă farmecului. Druizii sunt o clasă în comuniune cu natura prin elementele ei organice (animale şi plante). Aceştia au capacitatea de a-şi schimba înfăţişarea după bunul plac în urs, pisică, moonkin (rudă a lunii - formă specifică druizilor bazaţi pe vrăji), morsă (pentru a respira şi înota mai repede sub ape) sau ca pasăre (pentru a se deplasa cu mare viteză în zbor). Fiecare formă este avantajoasă druidului în anume fel însă transformarea sa restricţionează folosirea altor abilităţi, de exemplu un druid transformat în urs nu poate să folosească abilităţi de pisică şi invers. Druizii pot controla entităţi ale naturii precum copaci mişcători sau pot să domolească animale prin farmecele lor.
7. Mag (Mage) - Numele spune tot.Ei se pot folosi de 3 elemente:Arcane,Fire si Frost.Aceasta clasa se bazeaza pe magii cu diferite proveniente : arcane(putere mentala) , fire(foc) si nu in ultimul rand pe frost(gheata,putere de inghet). Este clasa care se bazeaza NUMAI pe vraji si DOAR atat ,spre deosebire de celelalte clase care pot folosi si vraji (ex. : druid, shaman etc.)
8. Warlock- se folosesc de magia intunecata si de demoni.Necestita foarte multa rabdare deoarece aproape toate vrajile sunt catabile(dar puternice) se pot specializa in: 1.Aflliction(Blesteme} 2.Demonology(Demonologie) 3.Destruction(distrugere).Poate fii considerata de unii o clasa foarte usor de batut,dar in realitate, daca sunt utilizati de jucatori care cunosc clasa foarte bine, ea poate deveni una dintre clasele cele mai grele de luat prin surprindere .
9. Death Knight -Hero Class- (Cavalerul m*****) -Death Knight începe cu un set mai mare de vrăji şi abilităţi decât alte clase, dar acestea încep cu nici un punct de talent şi trebuie să le deblocheze prin completarea misiuni în zona de Death Knight Plaguelands (numit Plaguelands: Scarlet Enclave). Atât Alianţa şi Hoarda au acces la clasă, şi Death Knight poate fi de orice rasă. În loc de a utiliza furie, energie, sau mana pentru sistemele de resurse de luptă, Death Knight utilizează un sistem nou; rune, care se afişeaza sub portretul jucătorului.Ei se folosesc de puterile care le sunt oferite de :Blood(Sange) - in general talentele cu specializare pe Blood sunt folosite de DPS'eri,poate reface viata DK'ului intr'o cantitate mica dar importanta in urma atacurilor asupra victimelor(in "Cataclysm" acest arbore de talente va fi definitoriu pentru DK(Death Knight) tank deoarece jocul aduce o schimbare categorica si radicala asupra gameplay-ului si in special asupra dk-ului,acesta devenind una dintre cele mai schimbate clase din cea de-a patra parte a jocului World of Warcraft prin simplul fapt ca talentele si arborii talentelor acestuia numai sunt combinati ca si pana atunci(pana in momentul lansarii "cataclysm" dk-ul putea fi tank pe toate cele 3 specuri si DPS deasemenea....Frost era talentul "basic" pentru tank dar jucatorii experimentati puteau folosi o varietate de abilitati creand o combinatie de talente ce devenea de departe mai folositore decat simplul si cunoscutul Frost unii zicand chair ca Blood(2 handed Arbitter echipata-arma ce poate fi obtinuta de la Lord Marrowgar in versiunea 25 respectiv 25 hc-heroic- al raidului ICC-Icecrown Citadel- in combinatie cu Frost devenea specul obligatoriu-si totodata cel mai bun-pentru ultimul raid al expansiunii "Wrath of the Lich King") ...,Frost(Inghet) - specializarea in Frost a unui Death Knight creeaza un Tank exceptional ,isi poate mari cu un anumit procentaj armura,ceea ce e destul de important in calitate de Tank(odata cu lansarea "Cataclysmului" acest talent va deveni pur DPS) si Unholy (Profan,Profanare) -exceptional si recomandat spre a fii folosit ca DPS in PvE,dar fiind un spec bun si pentru PvP, DK'ul se foloseste in acest spec de puterea data de cei m**** pentru a invia cadavre si a le utiliza dupa bunul plac. Are ca si caracteristica folosirea sabiilor 2 Handed Sword.Poate invata Dual-Wield=folosirea a 2 arme (in cazul in care foloseste talente de Frost) ,chemarea mortilor,atacuri care se bazeaza pe putregai(unholy) etc.
In total sunt 9 clase.
Sursa : wikipedia.org
Fiecare jucător poate alege dintr-un numǎr de clase, nouǎ mai exact, în funcţie de fiecare rasǎ. Clasele sunt urmǎtoarele: Druid, Hunter (Vânător), Mage (Mag), Paladin, Priest (Preot), Rogue (Pungaş), Shaman (Şaman), Warlock şi Warrior (Războinic). Acum, odată cu Wrath of the Lich King, va apărea prima clasă eroică : Death Knight (Cavalerul Morţii).
Fiecare clasă este unică prin vrăjile şi abilităţile sale specifice. Pentru o clasificare a claselor de obicei se respectă principiul 'gearului': armură blindaj (plate armour), zale (mail armour), piele (leather armour), tesătură (cloth armour).De altfel, fiecare clasa poate fii considerata "cea mai buna" , dar asta depinde de fiecare jucator si de abilitatile fiecaruia de a controla o clasa.In concluzie ,nu exista "cea mai buna clasa", ci exista "clasa care mi se potriveste mie ca jucator cel mai bine, si o pot controla cel mai bine".
1. Războinic (Warrior) - clasa cea mai potrivită pentru a ţine piept monştrilor (a tanka) în raiduri. Este bazată în special pe atributele de putere şi durabilitate (strenght and stamina). Are o variată gamă de abilităţi distribuite pe 3 stări dobândite: starea echilibrată (battle stance), starea defensivă (defensive stance) şi starea violentă (berserk stance). Ultimele două sunt însusite prin misiuni (questuri) specifice clasei lor şi sunt indispensabile pentru a folosi abilităţile adresate lor. Spre deosebire de majoritatea claselor din WoW, care se bazează pe Mana (energie necesară folosirii vrăjilor), războinicii se bazează exclusiv pe rage (furie), energie dobândită de fiecare dată când lovesc un adversar, însă care nu este constantă, ci care scade cu timpul de la 100 pana la 0. Sunt desăvârşiţi mânuitori de arme şi pot purta mai toate tipurile de arme din joc. Au foarte mare putere şi dexteritate în a le folosi şi pot să îşi distribuie talente din arborele talentelor fie pe luptă cu arme ce necesită 2 mâini (talent de Arms) sau pentru mânuirea a 2 arme în fiecare mână (talent de Fury). Însă cel mai mult sunt căutaţi războinici specializaţi pe a tanka. Aceştia sunt coloana vertebrala a unui raid şi este cel mai important element, căci trebuie să existe şi cineva care 'să ia toate buşiturile'.
2. Paladin - numele lor derivă de la vechiul ordin al cavalerilor franci din Evul Mediu de pe teritoriul vechii Franţe, luptători pentru creştinism împotriva hoardelor Saracene. Sunt una dintre cele mai elaborate şi diverse clase din joc, fiind capabile să tankeze, să regenereze viaţă sieşi sau altor jucători sau să omoare monştrii şi adversari prin diferite vrăji şi abilităţi care necesită mana. Sunt adepţi ai puterii luminii şi înainte de 'World of Warcraft: The Burning Crusade' numai jucătorii din alianţă puteau să fie paladini, datorită înclinaţiei raselor din alianţă către dreptate. Paladinii au o largă gamă de vrăji specifice lor, ca embleme (seals) vrăji menite să crească performanţele în luptă ale paladinului sau binecuvântări (blessings) pentru a spori unele atribute ale paladinului şi a celor din grupul său. Sunt căutaţi în raiduri nu pentru un motiv anume, ci pentru faptul că pot să îşi folosească vrăjile în avantajul co-echipierilor (buff-uri); fiind o clasă hibridă sunt deseori văzuţi ca 'buff-uitori'sau Healeri
3. Vânător (Hunter) - este o clasă complexă care necesită dexteritate şi coordonare pentru a putea fi jucată. Este unica clasă din joc care se bazează aproape exclusiv pe atacuri cu arme de distanţă (arcuri, arbalete şi puşti). Sunt principalii 'depistatori' ai jocului prin faptul că pot să urmărească prezenţa diferitelor genuri de monştrii în spaţiul înconjurător. Au fost înzestraţi cu o profundă cunoaştere a naturii şi utilizează în joc nu numai săgeţi şi capcane, ci şi un animal de vânătoare care poate fi îmblânzit; acesta poate să fie lup sau mai exotic un crocodil sau rinocer. Are anumite abilităţi pe care le împrumută din sălbăticie precum a se preface mort (Feign Death).
4. Şaman (Shaman) - denumită după conducătorii spirituali ai ameri-indienilor, sunt o clasă specializată pe mânuirea tunetelor şi fulgerelor. Înainte de 'World of Warcraft: The Burning Crusade' numai hoarda putea să aibă jucători şamani. Această clasă este în comuniune cu elementele naturii şi se foloseşte de acestea pe care le convocă pentru a îi ajuta în luptă. Şamanul este singura clasă care se foloseşte de toteme ajutătoare pe care le plasează pe lângă ei pentru a îi apăra sau să le îmbunătăţească puterea. Fiecare şaman poate să convoce cel mult 4 toteme, unul pentru fiecare element al naturii: pământ, foc, apă şi aer. Asemenea vânătorilor, războinicilor şi pungaşilor, prin distribuirea de puncte de talente în arborele talentelor, şamanii pot să mânuiască câte o armă în fiecare mână şi să folosească vrăji augmentative care îmbunătăţesc performanţa acestora. Însă prin natura lor, şamanii sunt vrăjitori şi mai puţin luptători corp la corp.
5. Pungaşul (Rogue) - sunt cea mai vicleană clasă din joc. Sunt cunoscuţi ca excelenţi luptători cu diferite trucuri murdare şi excelenţi pentru ambuscade(Ambush) şi a lua inamicii prin surprindere. Sunt clasa celor care vor mereu să câştige, şi într-adevăr pungaşii bine echipaţi cu greu pot fi învinşi în luptă corp la corp. Sunt specializaţi în mânuirea pumnalelor (daggers) şi în incapacitarea adversarului; au abilităţi care pot să ţină inamicul complet incapabil să riposteze pentru o lungă perioadă de timp (sap). Principiul de bază al pungaşilor îl reprezintă cele 5 puncte combo, care însumate şi folosite pot să aibă un tot mai sporit impact asupra adversarului. Pentru a alimenta aceasta însă pungaşii nu au mana, cu o continuu umplută sursă de energie necesară abilităţilor sale devastatoare. Sunt consideraţi cea mai josnică clasă din joc, de multe ori fiind comparaţi cu warlocii în folosirea trucurilor murdare. Însă aceasta nu înseamnă că trebuie priviţi cu neîncredere, căci au o varietate de abilităţi precum ascunderea (stealth) care îi face indispensabili în raiduri pentru selecţionarea si paralizarea monştrilor si a jucatorilor ce trebuie învinşi întâi (sap) sau pentru deschiderea uşilor închise prin deschiderea lacătelor (lockpicking).
Abilitatea denumita " Sap " se poate realiza doar in Stealth si paralizeaza inamicul pentru 1 minut (sau mai mult, depinde de glyph-ul utilizat) Este de mare ajutor in Raiduri si Battle Ground-uri (BG). Dupa "Sap", playerul poate face o ambuscada inamicului (Ambush) ce poate dezvolta de la 1.000 la 8.000 daune, in functie de Itemele purtate de caracter.
Nu este recomandat sa se dea "Sap" Magicienilor axati pe Frost deoarece acestia au un scut ce permite dizolvarea spell-ului dat de Rogue si "demascarea" lui din Stealth.
6. Druid - denumită după înalţii preoţi celtici din Evul Mediu din ţările scandinave timpurii adepte ale cultului lui Thor, această clasă este foarte diversă şi adeseori greu de jucat, ceea ce îi adaugă farmecului. Druizii sunt o clasă în comuniune cu natura prin elementele ei organice (animale şi plante). Aceştia au capacitatea de a-şi schimba înfăţişarea după bunul plac în urs, pisică, moonkin (rudă a lunii - formă specifică druizilor bazaţi pe vrăji), morsă (pentru a respira şi înota mai repede sub ape) sau ca pasăre (pentru a se deplasa cu mare viteză în zbor). Fiecare formă este avantajoasă druidului în anume fel însă transformarea sa restricţionează folosirea altor abilităţi, de exemplu un druid transformat în urs nu poate să folosească abilităţi de pisică şi invers. Druizii pot controla entităţi ale naturii precum copaci mişcători sau pot să domolească animale prin farmecele lor.
7. Mag (Mage) - Numele spune tot.Ei se pot folosi de 3 elemente:Arcane,Fire si Frost.Aceasta clasa se bazeaza pe magii cu diferite proveniente : arcane(putere mentala) , fire(foc) si nu in ultimul rand pe frost(gheata,putere de inghet). Este clasa care se bazeaza NUMAI pe vraji si DOAR atat ,spre deosebire de celelalte clase care pot folosi si vraji (ex. : druid, shaman etc.)
8. Warlock- se folosesc de magia intunecata si de demoni.Necestita foarte multa rabdare deoarece aproape toate vrajile sunt catabile(dar puternice) se pot specializa in: 1.Aflliction(Blesteme} 2.Demonology(Demonologie) 3.Destruction(distrugere).Poate fii considerata de unii o clasa foarte usor de batut,dar in realitate, daca sunt utilizati de jucatori care cunosc clasa foarte bine, ea poate deveni una dintre clasele cele mai grele de luat prin surprindere .
9. Death Knight -Hero Class- (Cavalerul m*****) -Death Knight începe cu un set mai mare de vrăji şi abilităţi decât alte clase, dar acestea încep cu nici un punct de talent şi trebuie să le deblocheze prin completarea misiuni în zona de Death Knight Plaguelands (numit Plaguelands: Scarlet Enclave). Atât Alianţa şi Hoarda au acces la clasă, şi Death Knight poate fi de orice rasă. În loc de a utiliza furie, energie, sau mana pentru sistemele de resurse de luptă, Death Knight utilizează un sistem nou; rune, care se afişeaza sub portretul jucătorului.Ei se folosesc de puterile care le sunt oferite de :Blood(Sange) - in general talentele cu specializare pe Blood sunt folosite de DPS'eri,poate reface viata DK'ului intr'o cantitate mica dar importanta in urma atacurilor asupra victimelor(in "Cataclysm" acest arbore de talente va fi definitoriu pentru DK(Death Knight) tank deoarece jocul aduce o schimbare categorica si radicala asupra gameplay-ului si in special asupra dk-ului,acesta devenind una dintre cele mai schimbate clase din cea de-a patra parte a jocului World of Warcraft prin simplul fapt ca talentele si arborii talentelor acestuia numai sunt combinati ca si pana atunci(pana in momentul lansarii "cataclysm" dk-ul putea fi tank pe toate cele 3 specuri si DPS deasemenea....Frost era talentul "basic" pentru tank dar jucatorii experimentati puteau folosi o varietate de abilitati creand o combinatie de talente ce devenea de departe mai folositore decat simplul si cunoscutul Frost unii zicand chair ca Blood(2 handed Arbitter echipata-arma ce poate fi obtinuta de la Lord Marrowgar in versiunea 25 respectiv 25 hc-heroic- al raidului ICC-Icecrown Citadel- in combinatie cu Frost devenea specul obligatoriu-si totodata cel mai bun-pentru ultimul raid al expansiunii "Wrath of the Lich King") ...,Frost(Inghet) - specializarea in Frost a unui Death Knight creeaza un Tank exceptional ,isi poate mari cu un anumit procentaj armura,ceea ce e destul de important in calitate de Tank(odata cu lansarea "Cataclysmului" acest talent va deveni pur DPS) si Unholy (Profan,Profanare) -exceptional si recomandat spre a fii folosit ca DPS in PvE,dar fiind un spec bun si pentru PvP, DK'ul se foloseste in acest spec de puterea data de cei m**** pentru a invia cadavre si a le utiliza dupa bunul plac. Are ca si caracteristica folosirea sabiilor 2 Handed Sword.Poate invata Dual-Wield=folosirea a 2 arme (in cazul in care foloseste talente de Frost) ,chemarea mortilor,atacuri care se bazeaza pe putregai(unholy) etc.
In total sunt 9 clase.
Sursa : wikipedia.org