eMTG - Forum

Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.
eMTG - Forum

    Clase si obiect

    SuMMer
    SuMMer
    Moderator
    Moderator


    Mesaje : 149
    Data de inscriere : 11/07/2011
    Localizare : Oltenita

    Foaie
    Reputatie: Membru
    Joc Preferat: Metin2

    Clase si obiect  Empty Clase si obiect

    Mesaj Scris de SuMMer Lun Iul 11, 2011 11:34 am

    Ce este o clasa ?
    O clasa este o colectie de variabile si functii care opereaza asupra variabilelor respective.
    Sintaxa folosita pentru declararea unei clase in PHP este:

    class nume_clasa {
    // date membre
    var nume_variabila_1
    // ...
    var nume_variabila_m*
    // metode
    function nume_functie_1 (parametri) {
    // definitia functiei
    }
    // ...
    function nume_functie_n (parametri) {
    // definirea functiei
    }
    }

    ?>
    Pentru numele unei clase poate fi utilizat orice identificator permis in PHP cu o singura exceptie: sdtclass
    Acest identificator este folosit de PHP in scopuri interne. In PHP functiile ale caror identificatori incep cu '_'
    sunt considerate functii magice si utilizarea acestora nu este recomandata. In PHP, datele membre nu pot fi
    initializate decat cu valori constante. Pentru a initializa variabilele cu valori care nu sunt constante trebuie
    folosit un constructor.
    Mai jos aveti un exemplu de clasa in care initializarile nu sunt corecte:

    class Nepermis {
    var $data = date ('Y-m-d');
    var $nume = $prenume;
    var $dest = 'Ivascu' . 'Valentin';
    var $obiecte = array ('orice', 'on');
    }
    -36-
    Obiectele
    In PHP clasele sunt considerate a fi tipuri de date; ele pot fi privite ca fiind "amprentele" variabilelor propriuzise. Pentru a crea o variabila al carei tip este o clasa, trebuie utilizat operatorul new. In continuare, vom defini
    o clasa Aritmetica cu doua date membre x si y care sunt numere intregi si doua metode care realizeaza
    adunarea, respectiv inmultirea lor.

    class Aritmetica {
    var x = 2;
    var y = 3;
    function Suma() {
    return $this -> x + $this -> y;
    }
    function Produs() {
    return $this -> x * $this -> y;
    }
    }

    Pentru a crea un obiect de tipul Aritmetica, vom utiliza o instructiune de tipul:
    $aritm = new Aritmetica;
    Acum putem utiliza metodele clasei; pentru a afisa suma sau produsul celor doua numere, vom putea apela
    cele doua metode astfel:
    echo $aritm -> Suma();
    echo $aritm -> Produs();
    Vom obtine rezultatele 5, respectiv 6. Valorile datelor membre pot fi si ele modificate prin instructiuni de tipul:
    $aritm -> x = 5;
    $aritm -> y = 4;
    Daca, in urma modificarii apelam din nou metodele Suma 9 si Produs(), rezultatele vor fi 9, respectiv 20.
    Haideti sa realizam o clasa si sa vedem cum lucreaza.

    class PHP4 {
    var $salut = 'Salut PHP4!';
    function Salut() {
    return $this -> salut;
    }
    }

    $salutare = new PHP4;

    echo $salutare -> Salut().'
    ';

    ?>
    Realizati o pagina cu numele clasa.php, puneti codul de mai sus, apoi testati in browser.

      Data/ora curentă este: Joi Noi 21, 2024 4:16 pm